S treningom moči lahko izboljšate zdravje in tekaške dosežke

S tekaškim praznikom v Ljubljani se počasi končuje letošnja tekaška sezona. Konec sezone je običajno čas za nove načrte. Novi cilji zahtevajo nove pristope. Moja dobra znanka, ki se ukvarja s fizioterapijo je ob eni izmed izvedb Ljubljanskega maratona dejala; »Včeraj je bil Ljubljanski maraton. Zdaj bom imela celo leto dovolj dela.« Da ne boste tudi vi njen pacient/ka (ali koga drugega) je potrebno ob načrtovanih kilometrih nekaj časa posvetiti tudi regeneraciji in drugim vadbenim vsebinam, ki vam bodo omogočile, da boste bolj zdravi in hitrejši že na vaši naslednji tekaški preizkušnji.  Ena izmed pomembnih vsebin treninga uspešnih tekačev je tudi vadba za moč s težkimi utežmi. Nekaj prednosti take vadbe si lahko preberete spodaj. Priporočam vam, da v zimskem času nekaj ur preživite v bližnjem fitnes centru. Niso namenjeni samo mišičnjakom, koristni so lahko tudi za tekače.

Prednosti treninga z utežmi za tekače:

1. Postali boste hitrejši

Trening moči bo izboljšal moč nog in učinkovitost porabe energije in kisika med tekom. Izboljšal se bo tempo teka in s tem končni rezultat.  Izboljšala se bo tudi sposobnost zaključnega šprinta na tekmovanju.

2. Zmanjšala se bo količina telesne maščobe, izboljšala se bo sestava telesa

Trening moči »pokuri maščobo« in s tem zmanjša procent maščobe v telesu. Tekači postanejo lažji in hitrejši. trening moči je primeren tudi za tekače, ki ne želijo dodatne mišične mase. Ob pravilnem treningu moči se anabolni in katabolni proces treninga moči in teka dopolnjujeta. Mišična masa se ohrani in postaja učinkovitejša in to brez nezaželenega povečanja. Trening moči izboljša nevromišične funkcije tekača ter izboljša učinkovitost porabe energije. Vse našteto se odraža v učinkovitejšem teku.

3. Imeli boste manj poškodb in bolečin

Trening moči izboljša strukturno ravnovesje v organizmu, zmanjša možnost značilnih tekaških poškodb in kroničnih bolečin povzročenih s ponavljajočimi enostranskimi obremenitvami. Trening moči  vzpodbuja sintezo proteinov v mišicah in vezivnem tkivu ter vpliva na izboljšanje gostote kostne mase.

4. Tradicionalni dvigi bodo okrepili jedro (core) telesa

Trening moči s tradicionalnimi vajam, kot so počep, dead lift, nalog, izpadni korak izboljšajo moč jedra telesa. Močnejše jedro zmanjša možnost bolečin v križu in vas naredi hitrejše. Raziskovalci so ugotovili, da vaje kot so npr. plank (opora ležno za rokami) zaradi nespecifične pozicije niso tako učinkovite za trening jedra in priporočajo trening s tradicionalnimi vajami dviganja uteži.

5. Manjše bodo posledice oksidativnega stresa in katabolnih hormonov

Vzdržljivostni trening povzroča veliko količino oksidativnega stresa, kar lahko povzroči kronična vnetja. Trening moči pomaga zmanjšati akutni oksidativni stres in morebitne kronične posledice oksidativnega stresa na organizem. Raziskave so pokazale, da intenzivna vzdržljivostna vadba povzroči znižanje testosterona in ravni spolnih hormonov pri moških, kar poslabša spolne funkcije. Pri tem lahko pomaga trening moči, ker poviša  nivo anabolnih hormonov in zmanjša nivo stresnih hormonov predvsem kortizola.

6. Izboljšala  se bo občutljivost na inzulin

Trening moči izboljša občutljivost na inzulin. Inzulin je hormon, ki ga izloča trebušna slinavka  in je odgovoren za nivo glukoze v krvnem obtoku. Inzulin, ob glukozi, v celice shranjuje tudi ostala hranila, s tem pa daje celicam vse potrebe sestavine in energijo za njihovo rast. Pomembno vlogo ima tudi pri okrevanju po vzdržljivostnem treningu in pri nadomeščanju energetskih zalog. Pravilno delovanje  inzulina se nanaša na to kako občutljivi so vaši celični receptorji na hormon inzulin. Če  izboljšamo občutljivost na inzulin, bo to povzročilo hitrejši metabolizem in boljši nivo energije.  Glukoza produkt presnove sestavljenih ogljikovih hidratov, ki predstavljajo velik del prehrane mnogih tekačev, zaradi tega je  ohranjanje zdravega delovanja  inzulina za tekače zelo pomembna.

V Vrhunskem športnem centru Red Power imamo  trenerje z znanjem in dolgoletnimi izkušnjami pri treniranju tekačev, ki vam bodo z veseljem svetovali pri vašem treningu.

Vir: www.poliquingroup.com